Положення про координаційну раду з профілактики правопорушень
ЗАТВЕРДЖУЮ
наказ № від 29.08.2024 р.
Положення про координаційну раду з профілактики правопорушень
Рада профілактики правопорушень серед неповнолітніх створюється у навчальному закладі із числа працівників школи, представників батьківської громадськості, правоохоронних органів, старшокласників і є складовою частиною системи шкільного самоврядування.
I. Загальні положення
1.1.Рада профілактики створена в закладі для роботи з попередження правопорушень, злочинів, зміцненню дисципліни серед учнів.
1.2. Ліцейна координаційна рада з профілактики правопорушень серед неповнолітніх складається із 7-9 осіб. Періодичність її засідань визначається загальним станом профілактичної роботи у школі, моральним кліматом у мікрорайоні школи та необхідністю проведень засідань, але не менше одного разу на чверть. Головою ради обирається заступник з виховної роботи. Шкільна рада не підпорядковується комісіям у справах неповнолітніх, але співпрацює з нею та іншими правоохоронними і громадськими організаціями в тісному взаємозв’язку.
1.3 Рада здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства, Конвенції ООН "Про права дитини"; статуту навчального закладу, нормативним документам та наказам директора навчального закладу.
ІІ. Мета діяльності координаційної ради профілактики правопорушень
Гуманізація і демократизація навчально-виховного процесу, створення максимально сприятливих умов для співпраці педагогів, учнів та їхніх батьків як головної умови запобігання і подолання відхилень у поведінці учнів.
Формування і розвиток єдиного шкільного колективу із здоровим моральним кліматом.
Забезпечення координації діяльності усіх ліцейних ланок, які забезпечують життєдіяльність учнівського колективу.
Підвищення ефективності виховної роботи з учнями, розвиток учнівського колективу, громадської активності, самостійності, відповідальності учнів за свої вчинки, профілактика негативних проявів серед учнів.
Подолання в свідомості окремих учнів помилкових поглядів, які сформувалися внаслідок неправильного виховання.
Формування в учнів правових понять, які б регулювали їхню поведінку.
Вироблення в них навичок і звичок правомірної поведінки.
Протистояння негативним явищам та впливам.
ІІІ. Завдання діяльності координаційної ради профілактики правопорушень
1. Проводить моніторинг стану роботи в закладі щодо профілактики злочинності, правопорушень та інших девіантних проявів серед учнівської молоді, узагальнює і аналізує його результати.
2. Розглядає персональні справи учнів-порушників порядку.
3. Здійснює контроль за поведінкою підлітків, які перебувають на внутрішкільному обліку та обліку в органах поліції.
4. Виявляє важковиховуваних учнів та батьків, які не виконують своїх обов'язків по вихованню дітей, повідомляє про них до комісії у справах неповнолітніх.
5. Залучає підлітків схильних до правопорушень до гурткової роботи.
6. Проводить індивідуально-виховну роботу з підлітками девіантної поведінки.
7. Корегують педагогічні позиції батьків або осіб, які їх замінюють, ухиляються від виховання дітей або негативно впливають на них. У необхідних випадках ставить питання про притягнення таких батьків до встановленої Законом відповідальності перед відповідними державними організаціями.
8. Виносить проблемні питання на обговорення педради і для прийняття рішення керівництвом ліцею.
9. Заслуховує класних керівників про стан роботи щодо зміцнення дисципліни та профілактики правопорушень.
10. Розглядає питання про стан роботи з профілактики правопорушень у класах навчального закладу.
ІV. Порядок діяльності координаційної ради з профілактики правопорушень
1. Ліцейна рада профілактики правопорушень серед неповнолітніх складається із 7 осіб. Головою ради є заступник з виховної роботи.
2.Періодичність засідань Ради - один раз на чверть, крім екстрених випадків.
3. Хід засідання Ради з профілактики і прийняті рішення протоколюються секретарем Ради.
4. Рішення Ради приймається шляхом голосування (більшістю голосів).
5. Робота Ради з профілактики планується на навчальний рік. План роботи обговорюється на засіданні ради і затверджується директором закладу.
6. Рада не підпорядкована комісії у справах неповнолітніх, але свою роботу проводить у тісному контакті з нею та іншими правоохоронними органами, громадськими організаціями, які проводять виховну роботу з дітьми.
7. При розборі персональних справ разом з учнями запрошуються класний керівник та батьки учня.
8. Розглядає подання класних керівників, практичного психолога про постановку та зняття з внутрішкільного обліку.
9. Надає консультативну, методичну допомогу батькам у вихованні дітей.
10. Розглядає конфліктні ситуації, пов'язані з проблемами міжособистісного спілкування учасників освітнього процесу в межах своєї компетенції.
11. Залучає фахівців-лікарів, оліцейських офіцерів громади, працівників правоохоронних органів, ювенальну поліцію, вихователя безпеки та інших - до спільного вирішення питань, що відносяться до компетенції Ради.
12. Обговорює питання перебування дітей у неблагонадійних сім'ях, готує відповідні клопотання до органів опіки та піклування.
Види діяльності:
V. Функції координаційної ради профілактики правопорушень
Рада є суто профілактичним органом, що і визначає її основне завдання.
Вона виконує такі функції:
1. Діагностичну, яка реалізується через систему заходів, спрямованих на виявлення характеру і рівнів відхилень у поведінці учнів, з’ясування реального стану навчально-виховного процесу;
2. Координуючу, яка зумовлює ефективність взаємозв’язків Ради та суб’єктів зовнішнього впливу на характер поведінки учнів (ліцей (гімназія) , сім’я, ровесники, заклади культури, ЗМІ, регіон та ін.);
3. Творчу, яка дає право на вибір доцільних психолого-педагогічних впливів на учнів із урахуванням конкретних умов і особистостей;
4. Проективну, яка полягає у виробленні нових ефективних форм і методів реагування на очікувану і реальну ситуацію з відхиленнями у поведінці або з порушеннями морально-правових норм;
5. Оцінювально-узагальнюючу, яка забезпечує вибір адекватної системи роботи Ради на основі аналізу і оцінки наявного стану;
6. Просвітницьку, яка реалізується за рахунок створення певної системи поширення знань з права, психології, соціології, які сприятимуть ефективному вирішенню завдань профілактики правопорушень;
7. Прогностичну, яка полягає у прогнозуванні результатів впливу педагогічних заходів на учнів із відхиленнями у поведінці, на профілактику порушень моральноправових норм.
У діяльності Ради використовуються різноманітні форми колективної, групової, індивідуальної роботи, звернення за допомогою до батьків, правоохоронних органів, медичних закладів, соціологічних служб, органів місцевого самоврядування та інших суб’єктів діяльності з учнями.
VІ. Права та обов’язки
- Координаційна рада профілактики зобов'язана:
сприяти підвищенню ефективності роботи ліцею з профілактики правопорушень здобувачів освіти; вивчати стан профілактичної роботи в закладі по класах, особливості розвитку особистості учнів, які відносяться до "групи ризику" та їх позаурочну зайнятість; здійснювати консультаційно-інформаційну діяльність для колективу вчителів і батьків; сприяти створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попереджувати булінг.
2. Права:
давати індивідуальні та колективні рекомендації вчителям, батькам з питань корекції поведінки підлітків та проведення профілактичної роботи з ними.
VІ. Документація координаційної ради з профілактики правопорушень
1. Наказ про створення шкільної координаційної ради з профілактики правопорушень.
2. План роботи ради з профілактики правопорушень.
3. Протоколи засідань.
4. Карти учнів, які перебувають на обліку в ліцеї.
5. Списки сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах.
6. Списки дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування.